Veel gestelde vragen

Over COVID-19 (Coronavirus)
 

Update 31-10-2020

Het aantal besmettingen met het coronavirus is in heel België toegenomen. De kleurcode van het hele land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: er zijn veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Reis alleen naar België als het noodzakelijk is. Na een verblijf in België gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. Zie onderstaande website van de Nederlandse overheid:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

In de Ardennen mag je met je eigen gezin en maximaal 1 extra persoon in een vakantiehuis zijn, kinderen onder de 12 jaar worden niet meegerekend. Niet-essentiële reizen zijn niet verboden.

Meer informatie vindt u hier:

https://www.info-coronavirus.be
 

Update 01-08-2020

Vanaf 1 augustus treedt het elektronische Public Health Passenger Locator Form in werking.
Als u vanuit het buitenland naar België komt, moet u dit formulier invullen. (dus Nederlanders altijd)
Wilt u dat 48 uur voor uw vertrek naar België invullen?

Hoe werkt het?

Het online formulier moet binnen de 48 uur voor u aankomt in België worden ingevuld. Het invullen duurt maar een paar minuten. Eenmaal voltooid, ontvangt u een QR-validatiecode per e-mail. Dit is het bewijs dat u het formulier correct hebt ingevuld. Mensen die met de auto naar België komen dienen het formulier in te vullen wanneer ze meer dan 48 uur in België wensen te blijven. De gegevens worden gedurende 28 dagen bewaard en vervolgens vernietigd, in overeenstemming met de algemene bepalingen inzake gegevensbescherming (GDPR).

Het formulier vindt u hier: 
https://travel.info-coronavirus.be/nl/public-health-passenger-locator-form

Wat is jullie beleid?

Gezien de situatie m.b.t. het coronavirus, willen wij jullie de mogelijkheid geven om jullie reservering te verplaatsen naar een andere datum, waarbij de kosten van de huidige reservering volledig worden verrekend met de nieuwe boeking. Uiteraard is dit alleen mogelijk als jullie alles hebben betaald, conform de voorwaarden, en de boeking op de oorspronkelijke datum niet mogelijk is als gevolg van de overheidsmaatregelingen. Er zijn enkele uitzonderingen neem daarom vooraf contact met ons op.

-----------

Reserveren

 

Kan ik ook alleen een optie nemen?

Een optie nemen op een villa is natuurlijk ook mogelijk. Wij kunnen een optie verlenen voor maximaal 3 dagen. 

Hoe kort van tevoren kan ik boeken?

Is de vertrekdatum binnen 7 dagen neem dan contact met ons op.

Als ik online een boeking heb gedaan, hoe weet ik dan zeker dat mijn boeking gelukt is?

U krijgt altijd een bevestiging per email.

Kan ik mijn boeking nog aanpassen?

Mocht u iets willen aanpassen dan kunt u het beste contact met ons opnemen.

 

Betalen

 

Wanneer moet ik betalen?

Nadat u een boeking heeft gedaan dient u binnen 3 dagen een aanbetaling te doen. Het resterend bedrag dient u uiterlijk 6 weken voor vertrek te betalen. Maakt u een reservering binnen deze 6 weken dan dient u het gehele bedrag in één keer te betalen. Betaal via IDeal, Bancontact of creditcard om er zeker van te zijn dat uw betaling op tijd verwerkt is.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Vanuit Nederland:
Via iDeal, creditcard en bankoverschrijving.

Vanuit België:
Via Bancontact, creditcard en bankoverschrijving.

Vanuit overige landen:
Uitsluitend via bankoverschrijving.

Hoe kan ik betalen?

Nadat u een boeking heeft gedaan via deze website krijgt u een bevestigingsmail van uw boeking. Hierin staat een link naar een beveiligde omgeving waar u met iDeal, Bancontact of creditcard kunt betalen. U kunt natuurlijk ook via een bankoverschrijving betalen.

Op welke rekening moet ik betalen?

Rekeninghouder:     
Villa Ardennen B.V.

Rekeningnummer:
NL63INGB0009186629

BIC-code:
INGBNL2A

Is mijn betaling goed ontvangen?

U krijgt altijd een bevestiging per email.

Kan ik de boeking ook ter plaatse betalen?

U dient de boeking vooraf aan Villa Ardennen te betalen. Het kan zijn dat u de bijkomende kosten ter plaatse dient te betalen, echter staat dit altijd op de factuur vermeld.

 

Uw verblijf

 

Wat is het adres van de villa?

Nadat u volledig heeft betaald ontvangt u een email met daarin het adres vermeld.

Als wij arriveren is er dan iemand in de villa aanwezig?

Wanneer u heeft betaald ontvangt u van ons een email met daarin de routebeschrijving. In de routebeschrijving staan ook de gegevens van de beheerder vermeld. U dient met de beheerder uw aankomst af te stemmen.

Kunnen wij eerder aankomen?

U dient met de beheerder uw aankomsttijd af te stemmen. De contactgegevens ontvangt u wanneer u heeft betaald. Het eerder arriveren is afhankelijk van o.a. de schoonmaakwerkzaamheden. Standaard kunt u om 17:00 uur in de villa terecht.

Wanneer krijg ik mijn borgsom terug?

U krijgt standaard binnen 14 dagen uw borgsom teruggestort op uw rekening mits er niets is voorgevallen natuurlijk.

Is er bed- en badlinnen in de villa aanwezig?

Dit is geheel afhankelijk welk huis u boekt. U kunt dit op de factuur terugvinden.

Wordt de villa gepoetst of kan ik dit ook zelf doen?

De villa wordt voor u schoongemaakt. Het is niet mogelijk om dit zelf te doen. U dient uiteraard wanneer u vertrekt wel de villa bezemschoom achter te laten.

Moeten we de sleutel ergens ophalen?

Wanneer u heeft betaald ontvangt u van ons een email met daarin de gegevens van de beheerder. U dient met de beheerder uw aankomst af te stemmen.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Huisdieren zijn niet overal toegestaan, bij iedere villa staat duidelijk vermeld of huisdieren gewenst zijn. Twijfelt u nog neem dan contact met ons op.

 

Annuleren

 

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Moet u door omstandigheden uw boeking annuleren neem dan contact met ons op.

Wat moet ik betalen wanneer ik besluit te annuleren?

Tot 6 weken voor vertrek de aanbetaling, daarna de netto huursom.